Actualitat
L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (ADIF) ha confiat a Salicru la protecció energètica del tram entre Barcelona i Figueres (Girona) de la Línia de tren d'Alta Velocitat (LAV). Per a aquesta obra, l'empresa capdavantera en electrònica de potència ha subministrat 57 SAI de la sèrie SLC CUBE3, de potències entre 10 i 60 KVA, en configuracions monofàsica-monofàsica i monofàsica-trifàsica, i en presentació mecànica segons de les especificacions d’ADIF, i 27 estabilitzadors electromecànics de la sèrie EMI2, de potències entre 75 i 200 KVA, tots ells en configuració monofàsica-monofàsica.
Els SAI de la sèrie SLC CUBE3 de Salicru seran els encarregats de protegir i alimentar tant els sistemes de senyalització com els sistemes de trànsit i maniobra de via, tant en les seves configuracions d'entrada i sortida monofàsica com en l'alimentació monofàsica des de la catenària i sortida trifàsica. Les altes exigències d'aquest tipus d'aplicacions, en les quals tots els equips dels edificis tècnics depenen d'un subministrament des de catenària amb fortes oscil·lacions, nivells d'harmònics i elevades taxes de sobre i subtensions, converteixen al SLC CUBE3 en la solució més versàtil i adaptable del mercat.
Així mateix, la longevitat de la gamma EMI (que recentment va presentar la seva versió renovada, EMI2) ha permès a Salicru desenvolupar una important experiència en el món dels estabilitzadors, mercat en el qual està present des de fa més de 40 anys. Amb aquests equips es dóna resposta a aquelles aplicacions on és necessària una perfecta estabilització de la tensió d'alimentació a unes càrregues crítiques de naturalesa complicada (grans puntes d'intensitat d'arrencada, marcat caràcter reactiu, grans potències…), com és el cas de les línies ferroviàries.
La línia per a trànsit mixt de passatgers i mercaderies entre Barcelona i Figueres és un dels sub-trams de la LAV Madrid-Saragossa-Barcelona-Frontera Francesa, la posada en servei de la qual està prevista per a finals d'aquest any, exceptuant els trams urbans de Girona i Barcelona, que ho faran al llarg del 2011. Aquest projecte se suma a altres obres similars en el territori espanyol, com els trams de la LAV entre Madrid-Saragossa-Lleida o Madrid-Sevilla-Màlaga, entre d’altres.















MONTAWEB.com