Actualitat
El Ministeri de Ciència i Innovació i les principals empreses energètiques, tecnològiques i centres d'investigació i institucions han creat la Plataforma Tecnològica Espanyola d'Eficiència Energètica (PTE-EE). Es tracta de la primera plataforma tecnològica, tant a nivell espanyol com a nivell europeu, que treballa aquesta temàtica com a eix “transversal".
Les entitats que hi participen han iniciat les seves tasques amb l'objectiu de potenciar les capacitats i la I+D+i de totes les tecnologies relacionades amb l'eficiència energètica. Per a aconseguir resultats més exhaustius s'han creat grups de treball que abordaran aquestes tecnologies des de tots els àmbits (tècnic, gestió, social i regulació). Salicru coordina juntament amb Gas Natural el grup de treball encarregat de l'Eficiència Energètica en Equipaments.
Amb aquesta iniciativa esperen aprofitar òptimament els recursos, evitar duplicitats, implantar estàndards d'eficiència energètica, i la incorporació del talent espanyol i el seu I+D+i dins els diferents projectes internacionals que s'estan desenvolupant en aquest àmbit.
Després de la seva reunió inaugural, la PTE-EE espera donar a conèixer, properament, dades com: un Mapa de Situació i Capacitats en I+D+i i un primer document de visió estratègica en el que es dibuixaran les línies d'actuació.
Participen en aquesta plataforma empreses com Endesa, Unión Fenosa, Applus+, Circutor, Iberdrola, Creara, Gas Natural, HC Energía, Salicru, Telvent, Emte, Kromschroeder, Simón, Soler&Palau i Agbar; així com entitats públiques.















MONTAWEB.com